|
Log In konsorcium |
LogIn Archiv Toto je něco mezi muzeem a vetešnictvím. Dívejte se a
divte se, co bylo kdysi možné. Jedná se o rozsáhlý projekt provozovaný pod platformou DOS.
Program umožňuje účtovat v jednoduchém účetnictví a obsahuje řadu dalších pomocných účetních
knih, které pokrývají celou oblast potřeb menších firem v této oblasti.
Peněžní deník účtuje pomocí účetních kódů které lze pro jednoduchost alespoň
zpočátku vybírat z nabídky (viz obrázek). Později se jejich zkráceným
pořizování značně zrychluje výkonnost účtování. Automatické funkce zjistí
jmění a provádějí tisk rozvahy a výsledovky. Peněžní deník umožňuje několik
způsobů rychlého zaúčtování účetních dokladů z pomocných knih. Kniha vydaných
faktur umožňuje jejich evidenci a tisk a také evidenci neplatičů, pohledávek
obecně a žebříček odběratelů. Kniha je propojena s modulem skladu, odkud lze
fakturované zboží vybírat a přímo odepisovat z karet. Kniha přijatých faktur
umožňuje vlastní vedení evidence, tisk platebních příkazů pro banku, tisk
sestav včetně závazků a žebříčku dodavatelů. Program obsahuje ještě modul
pokladní knihy, modul skladu, evidenci hmotného investičního majetku,
evidenci drobného investičního majetku, knihu jízd a další pomůcky pro
účtování a práci s programem.Všechny moduly podporují práci s DPH. Její
sumace za jakékoli zadané období trvá do sumační sestavy několik okamžiků a
má formu vhodnou pro přímý přepis do formuláře přiznání DPH.
Videopůjčovna je příkladem staršího programu na platformě
DOS, který dodnes stoprocentně plní svůj úkol, a to v podstatě každodenně a
bez údržby. Obsahuje evidenci půjčovaných kazet, zákazníků, zápůjček,
rezervací i obchod se zbožím v souvisejícím sortimentu. Program tiskne nejen
potvrzenky na zakoupené zboží a zapůjčené kazety, ale též řadu sestav
evidenčního, statistického a účetního charakteru. Na obrázku vidíme obrazovku
s pořízenými zapůjčovanými kazetami a dialog pro výběr typu ceny a slevy před
tiskem potvrzenky o zápůjčce. Jedná se o síťový informační systém řešící řadu nutných
agend vyskytujících se na našich středních školách. V rámci evidence studentů
lze zpracovávat klasifikační údaje a na jejich základě tisknou vysvědčení,
třídní klasifikační archy, záznamy o studentech a další. Z programu lze též
tisknout různé pozvánky a dopisy. Obsahuje modul pro správu přijímacích
řízení, obsahující kromě jiných funkcí i tisk rozhodnutí o přijetí či
nepřijetí ke studiu. Nově zahrnuje též evidenci majetku včetně odpisové
agendy. Na obrázku vidíte hlavní dialog programu pro správu dat
studentů včetně zavěšeného menu a lišty s nástrojovými tlačítky v horní části
obrázku. Program nabízí široké možnosti v práci s daty a v jejich tisku do
sestav a zároveň je jednoduchý na ovládání. Od řady běžně přístupných programů pro správu kontaktů se
tento program liší výkonem a velmi účinnými doplňky. Kromě evidence celé řady
údajů stojí za zmínku variabilní funkce rychlých dopisů (hromadná
korespondence), hromadného zápisů údajů ke kontaktům, sledování historie
spolupráce s kontaktem, operativní a přizpůsobivé filtrování kontaktů a
další. Podle typu lze například vybrat skupinu kontaktů na které bude
rozeslána nabídka a později lze přímo v programu hromadně a komfortně uložit
její odezvu. Na jejím základě lze s kontakty pracovat při dalších akcích a podobně. Na obrázku vidíte jeden z dialogů programu určený pro
evidenci kontaktů a přístup k dalším funkcím. Tento program je určen pro organizace a podniky bez
rozdílu velikosti a typu. Slouží pro ty z nich, které se rozhodly pro
organizaci fondu FKSP spravedlivější formou adresného rozdělování mezi své
pracovníky. Usnadňuje evidenci pohybů a zůstatků na těchto osobních účtech
bez toho, že by agenda zaměstnala jednoho pracovníka na celý úvazek. Kromě očekávatelné údržby údajů pracovníků a možnosti
pořizování i oprav pohybů na jejich účtech v maximálně přehledné a operativní
formě umí mnoho dalšího. Zvládá hromadné operativní pořízení a odpis čerpání
na stravování včetně vrácenek, hromadné komfortní pořízení čerpání na jiné
účely a také hromadný zápis ročního příspěvku na individuální účet s
automatickou korekcí podle datumu nástupu pracovníka a výše jeho úvazku.
Umožňuje kromě řady sestav například kompletní roční výpis na účtu s počátečním
stavem, zůstatkem a pohyby obojího druhu. Totéž lze generovat automaticky do
textových souborů pro distribuci mailem. Na obrázku vidíte jeden z dialogů programu určený pro
evidenci pracovníků a přehledné zobrazení a přístup k jejich účtům. Tento menší programový celek zasahuje spíše do zájmové
sféry uživatelů. Obecně lze evidovat nahrávky na různých nosičích (CC,
klasické gramodesky, CD, DVD, VHS atd.). Nahrávky lze třídit a filtrovat
podle nejrůznějších kritérií, tisknout seznamy a též popisky no obalů nosičů.
K nahrávkám lze evidovat nejrůznější údaje včetně vlastního hodnocení. Na
obrázku hlavní okno programu s dialogem pro výběr druhu a parametrů tisku. Velmi zajímavou oblastí tvorby SW je atypické programové
vybavení vznikající na objednávku. Často je složením dílčích částí již
použitých řešení, někdy je zcela novým programovým systémem. Příklady obou kategorií
jsou uvedeny níže. Vždy však platí, že takto vzniklý produkt musí splňovat v
úvodu prezentované zásady SW tvorby. Značně rozsáhlým systémem je program Docházka, který
pracuje v síťovém prostředí u dvou velkých výrobců skla ( závody s více než 1500
pracovníky). Program sbírá data ze snímačů magnetických docházkových karet,
vyhodnocuje je a dává k dispozici všem vedoucím pracovníkům organizace. Ti
takto předzpracované údaje o příchodech a odchodech pracovníků odsouhlasí a
doplní o informace o dovolených, nemocech, OČR a dalších a na konci měsíce
generuje přímo data mzdových položek do mzdového systému. Program pracuje s
několika druhy turnusových služeb, s 12 a 24 hodinovými směnami, s velkým
množstvím výjimek pracovní doby a řadou dalších zvláštností v personální
oblasti a pokrývá beze zbytku všechny profese. Plně síťová aplikace umožňuje
pracovat v období uzávěrek i několika desítkám vedoucích současně. Ve svém oboru novinkou byl program pro přípravu výroby v
menších strojírenských podnicích (vznik 1992). Systém prováděl operativní
správu dat všech výrobků, jejich kusovníků a technologických postupů. Výstupy
byly koncipovány tak, aby zcela postačovaly k plánování a řízení výroby. Na
příkladu je kopie obrazovky s rozpadem výrobku na sestavy, podsestavy, díly a
materiál včetně podrobných údajů. Program pro evidenci a tvorbu cen sklářských forem se
skládal z vlastního cenového modulu a klasického modulu fakturace, použitého
v mírně odlišné podobě i v jiných systémech. Cenový modul byl pak zajímavý
především použitými algoritmy, které mohly být aplikovány jednotlivě nebo na
různě velkou a různými způsoby vymezenou podmnožinu nabízených forem. Na
obrázku je modul fakturace včetně dialogu pro výběr fakturačních položek z
evidence forem. |
|
© LogIn 2001-2017 |